Offentlig konstauktion

Kanske en ny tavla på väggen hemma?

Detta var den första konstauktionen i vår förenings historia. Föreningen fick i våras ett arvslegat från Claes Wieslander bestående av 152 verk av varierande form och kvalitet. Vi har sparat många av verken till våra medlemsutlottningar i år och nästa år men ett drygt fyrtiotal verk beslöt styrelsen att auktionera ut på Konstens vecka den 8 oktober. Det kom massor av folk på visningen och rummet var fullsatt vid auktionen. En av våra medlemmar, Per-Olof Andreasson, agerade utropare med den äran och tavlorna fick snabbt nya ägare och föreningens kassa stärktes. Vi fick också ett par nya medlemmar genom auktionen och flera av medlemmarna uttryckte att det var en rolig idé som gärna kan få återkomma. Mycket jobb har det varit att anordna en sådan här tillställning för oss amatörer men vi är nöjda.
Med stöd av Studiefrämjandet
Christina Gustafsson, ordförande