Konstresa

Vi reste till Rackstads museum och Sliperiet i Borgvik 3/6

Vi reste från Bohusläns museum 07.30 mot de värmländska skogarna och når Rackstads museum vid 11-tiden. Där började vi med fika på Elis café, kaffe och smörgås. Därefter fick vi en rundvandring i museet som avslutades med att vi fick utforska utställningarna av bland annat Maja Fjaestad och Edith Södergran på egen hand. Efter vårt besök i Racksta reste vi vidare till Sliperiet i Borgvik för en lunch och guidad tur. Vi började med lunch och därefter begav vi oss in i konsthallen. Sliperiet har under juni månad en utställning av Nick Brandt – The day may break. Utställningen är fotografier från Zimbabwe och Kenya samt Bolivia som inträngande skildrar människor och djur som påverkas av miljöförstöring och förödelsen den lämnar. Vi fick en guidad rundtur och får även tid att själva utforska utställningen på egen hand. På sen eftermiddag satte vi oss på bussen igen och vände tillbaka hem. Vi stannade för bussfika ut med vägen.

Avresa: Lördag 3/6 kl 07.30
Pris: 950 kr Ingår: Bussresa, Elis caf’e, bussfika em, lunch inkl. sallad, måltidsdryck och kaffe, entré och guidade turer
Anmälan och betalning senast 9/5 till: kalle.willborg@telia.com. Även betalningen gör du senast 9/5 till föreningens bg 5711-9976. Meddela om du vill ha särskild kost.

Även till hösten lär vi göra en resa. Har du något förslag om resmål så får du gärna höra av dig!