Kurs i internationell bildkonst

KURSEN ÄR FULLTECKNAD !Bildkonsten under 4000 år

En sammanhållen kurs om Bildskapandet utveckling under 4000 år – från Asyrien via Rom och Florens fram till impressionism och Picasso. Lektorn i konsthistoria Jan O Karlsson ledsagar oss via filmade föredrag. Högskolenivå. Inga förkunskaper krävs. Max 35 deltagare. Medlemskap krävs ej.
Kursen är ett samarbetsprojekt tillsammans med Bohusläns museum, SENSUS, Uddevalla kommun. Kursplats: Spisrummet Bohusläns museum. 14 föredrag under 2024 varav 7 under våren, start 6/2 kl. 17.00. Anmälan görs till kalle.willborg@telia.com senast 4/2 då även kursavgiften 200 kr ska vara betald till konstföreningens bg 5711-9976. Ange ditt namn och personnummer (p.g.a. studiecirkelformen).

PS Tack Gunilla Linderoth för användandet av din parafras på flickorna i Avignon!