Stipendiater på Sinclair 2021

3/6 tog treårseleverna på Sinclairs linje Bild och Form studentexamen! Vi i Uddevalla konstförening vill fortsätta traditionen att som uppmuntran ge stipendier till välförtjänta elever. Förra året fick vi se elevernas alster digitalt och det blev svårt att välja, men i år kunde några i styrelsen få se deras utställning live på skolan. Detta uppskattade vi mycket och tyckte att det fanns så många duktiga elever så vi fick ändå svårt att välja stipendiater. Talang och mycket fantasi, duktiga krokitecknare, målare och illustratörer kännetecknade årets stipendiater. De som får stipendier idag är: Cornelia Antonsson, Ella Barncastle, Bella Boccard, Caitling Hoang, Frida Johansson, Eldrid Toreld och Markus Ulverås. Vi önskar dem lycka till och hoppas få se fler verk av dem i framtiden.

Styrelsen i Uddevalla konstförening